pervargimasTurbūt nieko nestebina teiginys, kad mokytojų darbas yra viena iš penkių labiausiai stresą sukeliančių specialybių. Vos per vieną mokytojavimo valandą mokytojams tenka pakeisti daugybę vaidmenų: slaugė, auklė, patarėja, administratorė, skundų išklausytoja ir mokytoja. Jau pirmais mokytojavimo metais dauguma mokytojų pastebi, kad mokyti vaikus ir valdyti klasę yra vienas lengvesnių darbų. O įvairiausi susirinkimai, laiko limitai įvairiems dokumentams užpildyti gali ne vieną mokytoją privesti prie visiško pervargimo. Kaip to išvengti? Mokytojams patariama išbandyti žemiau išvardytus metodus, kurie padės atsipalaiduoti kasdieniame darbe ir stipriai pagerinti savijautą pamokų metu ir laisvalaikiu.

pagyrimasVisi suprantame, kad vienas pagrindinių mokytojų tikslų yra padėti mokiniams tapti motyvuotiems. Nuoširdus pagyrimas suteikia mokiniams galimybę realiai suprasti savo pranašumus ir trūkumus. Tam, kad mokiniai galėtų jaustis stiprūs, pasitikintys ir nepriklausomi, jie turi girdėti nuoširdžius įvertinimus. Mokiniai, kurie spėjo įprasti prie nuolatinių liaupsių, gali jausti nerimą dėl savo sugebėjimų, nesėkmės baimę, nenorą išbandyti naujoves. Be to, jie gali būti visiškai nepasiruošę susidoroti su netikėtais nesklandumais.

mokytiEgzaminai, trimestrai, testai, kontroliniai darbai – ir visi kiti patikrinimai yra labai bauginantys. Mokytojai renkasi testus ir kontrolinius darbus tam, kad patikrintų mokinių žinias po naujos temos išmokimo. Tai labai lengvas ir greitas būdas patikrinti, ar mokiniai atidžiai dalyvavo pamokoje, ar skyrė pakankamai laiko mokytis namuose. Tačiau ar įvairiausi testai yra pakankamai veiksmingi norint padidinti mokinių žinių lygį? Ar kontroliniai darbai ir egzaminai motyvuoja mokinius mokytis?

darbine atmintisDarbinė atmintis apima sąmoningą informacijos, reikalingos sudėtingiems pažintiniams veiksmams, tokiems kaip mokymasis, suvokimas ir pagrindimas, apdorojimą ir valdymą. Atmintis jau seniai yra suprantama kaip pagrindinis mokymosi aspektas, tačiau pastaraisiais metais mokymo standartai perėjo nuo paprasčiausio mokymosi mintinai prie, naujos informacijos apdorojimui reikalingų žinių ir įgūdžių lavinimo, todėl ir darbinės atminties svarbos suvokimas dar labiau išaugo. Nors terminas darbinė atmintis pirmą kartą buvo pavartotas net prieš 50 metų, tik šiuo metu yra atliekama daugybė skirtingų tyrimų ir eksperimentų siekiant kuo išsamiau išsiaiškinti, kaip ji veikia.

griezti mokytojaiKiekvienas mokytojas kartais pasvarsto, kokiu mokytoju jis turėtų būti? Atėję į mokyklą mokytojai ieško jiems tinkamiausio vaidmens tam, kad padėtų mokiniams pasiekti puikiausių rezultatų. Vieni pasirenka būti griežtais ir tvarkos reikalaujančiais mokytojais. Jie nustato ribas mokinių elgesiui, kelia reikalavimus jų žinioms ir spaudžia mokinius tiek, kol dauguma atitinka susikurtą gero mokinio įvaizdį. Kiti mokytojai pasirenka visiškai priešingą vaidmenį. Jiems svariausia tai, kaip mokiniai jaučiasi pamokose, jie nereikalauja aukščiausių įvertinimų, bet jiems svarbus aktyvumas ir jie leidžia kartais patriukšmauti jų pamokų metu. O kuris pasirinktas mokytojo tipas yra veiksmingiausias? Kurio mokytojo mokiniai pasieks geriausių rezultatų mokyklos suole ir gyvenime įgyvendins užsibrėžtus tikslus?

rankosSpontaniškas rankų mosikavimas kalbant yra natūralus žmonių bendravimo elementas. Net ir vaikai naudoja rankų gestus, kai jie pasakoja istorijas ir bendrauja su aplinkiniais. Anot naujo tyrimo, mokytojų rankų gestų stebėjimas palengvina mokinių matematikos mokymąsi. Mokytojų rankų gestai įtakoja vaikams ilgiau išliekantį mokymąsi, nes juos atliekant sukuriamas motorinis matematinių problemų sprendimų pavaizdavimas.