rankosSpontaniškas rankų mosikavimas kalbant yra natūralus žmonių bendravimo elementas. Net ir vaikai naudoja rankų gestus, kai jie pasakoja istorijas ir bendrauja su aplinkiniais. Anot naujo tyrimo, mokytojų rankų gestų stebėjimas palengvina mokinių matematikos mokymąsi. Mokytojų rankų gestai įtakoja vaikams ilgiau išliekantį mokymąsi, nes juos atliekant sukuriamas motorinis matematinių problemų sprendimų pavaizdavimas.



Paprasčiausias kalbėjimas rankomis užtikrins efektyvesnį mokymą pamokų metu. Tai įrodo Ajovos ir Mičigano Valstijų universitetų atliktas naujas tyrimas. Susipažinus su tyrimo rezultatais galima teigti, kad rankos mostas yra vizualus pavaizdavimas, kuris greičiausiai bus labai veiksmingas atkreipiant mokinių, ir ypač jaunesnių mokinių, dėmesį. 2013 metais švietimo psichologijos žurnale „Vaiko vystymasis“ (angl. Child Development) buvo paskelbtas tyrimas, kuris tyrė trečios ir ketvirtos klasės mokinius Mičigane. Jo eigoje buvo sužinota, kad mokiniai, kurie buvo mokomi panaudojant ne tik kalbą, bet ir rankų gestus, parodė geresnius rezultatus tiek iškart po pamokos, tiek ir praėjus parai po pamokos mokymo. Tyrimo metu mokiniai buvo paskirstyti į dvi grupes. Vienai grupei buvo parodyta filmuota mokytojo pamoka, kurioje jis nenaudojo rankų mostų. Kitai grupei buvo parodyta filmuota medžiaga, kurioje mokytojas mokė tos pačios informacijos, bet tuo pačiu jis naudojo rankų mostus.

Kol kas nėra tikslaus atsakymo, kodėl rankų gestai padeda mokiniams išmokti geriau. Tyrimo autoriai teigia, kad viena iš galimų priežasčių yra tai, kad gestai „paaiškina ar pateikia konceptualią informaciją, kuri nėra lengvai įžvelgiama kalboje“. „Rankų gestai dažnai gali pavaizduoti sąvoką, kurios neįmanoma pavaizduoti kalboje,“ teigė tyrimo bendraautorė, Mičigano Valstijos Universiteto psichologijos profesorė, Kimberly Fenn. Psichologijos profesorė K. Fenn taip pat siūlo mokytojams ir tėvams apsvarstyti rankų mostų naudojimą, kai jie bando vaikus išmokyti naujų sąvokų. Jos teigimu, svarbiausia yra naudoti tokius judesius, kurie perteikia prasmę. „Naudok rankas ne tik to, ką sakai, sustiprinimui, bet ir to, ką sakai, pavaizdavimui,“ teigia ji.

Rankų mostus galima panaudoti ne tik matematikos mokymui pagerinti, bet ir mokant kalbų ar kitų dalykų. Pavyzdžiui, rankų gestų naudojimas taip pat yra labai svarbus mokant žodyno. Jie gali būti naudojami paaiškinti tam tikrus žodžius ir frazes mokiniams. Mokant jaunesnius mokinius labai dažnai įvairiausi rankų gestai yra susiejami su žodžiais ar frazėmis tam, kad mokiniai geriau prisimintų išmoktus naujus žodžius. To paties rankos gesto naudojimas kiekvieną kartą pasakant vieną žodį ar frazę leis mokiniams greičiau susieti žodį su veiksmu.

Anksčiau atlikti tyrimai nagrinėjo rankų gestų efektyvumą, bet šis paskutinis atliktas tyrimas yra pirmasis, kuris tyrinėjo, kaip rankų gestai veikia klasėje pamokos metu. Išsiaiškinta, kad mokiniai pasiekia daug geresnių rezultatų, kai jų mokytojai naudoja rankų gestus dėstydami naują temą. Tai yra labai paprastas, nieko nekainuojantis ir mažai pasiruošimo reikalaujantis būdas, kurio pagalba galima ženkliai pagerinti klasės rezultatus net ir mokant tokių sudėtingų pamokų, kaip aukštesnių klasių algebra. Kodėl neišbandžius rankų gestų savo pamokų metu ir netapus geresnių rezultatų pasiekiančiu mokytoju?